Nedajte sa okabátiť Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
21. 11. 2010

Nedajte sa okabátiť

Rozdával Západ, Sever-Juh v druhej hre Výnos – trefový kráľ

Ako sa toto rozdanie hralo: Západ vzal prvé dva trefové zdvihy a potom vyšiel srdcovou deviatkou. Problém je v tom, ako zamedziť strate srdca a kára, keďže počiatočný pas Západu s dlhou kompaktnou farbou ukazuje, že Východ má obidvoch chýbajúcich kráľov.

Na prvý pohľad sa zdá bezpečné zobrať zdvih srdcovým esom a odťahať všetky tromfy. Hlavný hráč si ponechá v ruke aj na stole po jednom srdci a dvoch kárach.

Východ si rovnako musí nechať srdce a dve kára. Hlavný hráč potom vynesie srdce ku kráľovi Východu a donúti ho zahrať káro do vidličky na stole. Jednoduché, že?

Háčik je v tom, že ak narazíte na duchaprítomného hráča na Východe, ten môže celú situáciu predvídať. Mohol by skoro zahodiť tri kára, bez toho, že by ukázal váhanie. Keď na konci hlavný hráč vynesie srdce, Východ vezme dva srdcové zdvihy a záväzok porazí.

TREBA HRAŤ NA ISTOTU

Hlavný hráč by sa nemal vystavovať takémuto riziku, keď sa môže zabezpečiť už skorej. V treťom zdvihu vezme zdvih srdcovým esom na stole, šnapne si v ruke tref aby si zaistil, že Východ už nebude mať trefy a vytromfuje v troch kolách, zo stola zahodí károvú desiatku.

Potom hlavný hráč vynesie srdcovú osmičku a pustí zdvih Východu. Ak Východ vráti srdce, stôl urobí zdvih na srdcovú dámu. Ak Východ vráti káro, stôl dostane voľný impas.

Niektorý druh zahrania vyzerá skalopevný, keď máte súperov, ktorí sú ľahko čitateľní. Rozvážny, predvídavý súper vám môže pripraviť pascu.

CELÉ ROZDANIE: