Zabráňte skracovaniu tromfov Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
14. 11. 2010

Zabráňte skracovaniu tromfov

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre Výnos – srdcový kráľ

Ako sa toto rozdanie hralo: Západ získal prvý zdvih srdcovým kráľom a pokračoval srdcovým dolníkom. Východ prevzal srdcovým esom so zámerom podohrať trefy v prípade, že mu zostane zdvih.

Prirodzene, ako hlavný hráč šnapujete druhé srdce. V tomto bode nemôžete šnapnúť na stole srdce, lebo žiadne v ruke nemáte. Tak či tak, tromfy stola sú užitočné ako zádrže - stopery proti srdciam.

BEZSTAROSTNÁ HRA

Je ľahko vidieť, ako by nepozorná zohrávka viedla k porážke. Predpokladajme, že odohráte tri najvyššie tromfy v nádeji, že sa tromfy u súperov delia 3-3. Objavíte zlé rozdelenie tromfov a začnete lapať vzduch.

Teraz skúsite kára. Keď vynesiete zo stola štvrté káro, Východ šnapne. Zahodíte síce tref, ale ešte stále musíte odovzdať dva trefové zdvihy. Východ vráti tref hneď, aby umožnil Západu vziať prvý trefový zdvih. Západ vráti srdce a Vy budete musieť odovzdať ešte jeden tref.

Tomuto trpkému osudu by ste mohli predísť, ak by ste odovzdali tromfový zdvih vtedy, keď ešte môžete použiť tromf stola ako stoper proti srdciam. Po šnapnutí srdca v druhom zdvihu vyneste v treťom zdvihu z ruky malý tromf.

Východ vezme zdvih, ale nemôže si dovoliť vrátiť srdce, keďže by ste ho mohli šnapnúť tromfom na stole. Malý tromf stola funguje ako stoper.

Východ najlepšie urobí, ak vráti tref. Zoberiete trefovým esom, stiahnete tromfy a dohráte na kárach stola. Celkove získate štyri tromfové zdvihy, päť kárových zdvihov a jeden trefový zdvih.

Tromf na stole môže predstavovať stoper voči dlhej farbe súpera, aj keď nemáte zámer alebo možnosť šnapovať túto farbu dobrovoľne.

CELÉ ROZDANIE: