Ako zohrávať proti zlej rozlohe Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
03. 10. 2010

Ako zohrávať proti zlej rozlohe

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – piková osmička

Licitácia: Sever nemá na otvorenie licitácie a Východ má typické preventívne otvorenie, silnú sedemkartovú farbu s minimálnou silou v ostatných farbách. Juh má silný list, ale má veľa potenciálnych stratových zdvihov v kárach, preto licituje opatrne tri piky. (Alternatívou by bola ponuková kontra a po nej skok na štyri piky, to sa však nezdá byť zdravé.) Sever prirodzene zvyšuje piky na úroveň hry.

Odporúčaný výnos: Keďže nemá kára, Západ hľadá bezpečný výnos. Je oveľa menej pravdepodobné, že by pikový výnos zadal zdvih, než výnos spod figúry v srdciach alebo trefoch.

Úvaha hlavného hráča: Sú proti mne nepriaznivé rozlohy. Východ má určite všetkých sedem kár, čo potvrdil aj Západ tým, že nevyniesol káro. Môžem napočítať deväť istých zdvihov - päť tromfov a štyri zdvihy na honéry vo vedľajších farbách. Normálne zahranie by bolo odohrať si kárové eso so zámerom šnapnúť si káro, ale to by viedlo k ťažkostiam. Viem, že Západ by kárové eso šnapol. Potom by mohol vyniesť tromf a už by mi jeden zdvih chýbal. Nemôžem si dovoliť nechať si šnapnúť kárové eso, preto musím vyniesť malé káro, nie eso.

ZACHOVAŤ SI KÁROVÉ ESO

Zohrávka: Malý pik zo stola a berie zdvih deviatkou. Potom vynesie malé káro, zdvih berie Východ. Východ vracia káro a hlavný hráč si ponecháva eso. Západ šnapuje - inak by hlavný hráč ľahko urobil nadzdvih - a hlavný hráč môže nadšnapnúť, čo mu dáva desiaty zdvih. Nemusí však nadšnapnúť, ale odhodiť stratovú. Môže si neskoršie šnapnúť káro pikovým esom a potom skvízovať súperov tromfami. Keď vynesie posledný tromf, Východ musí držať vysoké káro a Západ musí držať trefového kráľa, takže ani jeden nemôže držať tri srdcia.