Dívajte sa dopredu, potom hrajte Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
19. 09. 2010

Dívajte sa dopredu, potom hrajte

Rozdával Juh, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – kárová dáma

Ako sa rozdanie hralo: Juh získal prvý zdvih károvým esom a videl, že môže šnapnúť jeden pik na stole a ďalší pik zhodiť na kárového kráľa. Toto sa mu zdalo ako celkom istá záležitosť, preto hneď zahral pik.

Východ vzal zdvih pikovým esom a vrátil tromf, hlavný hráč vzal esom, prešiel na stôl pikom, odohral kárového kráľa, na ktorého zahodil z ruky pik a šnapol v ruke káro. Potom šnapol svoj posledný pik srdcovou desiatkou na stole.

ELEMENTÁRNA ZÁLEŽITOSŤ

Zostávala len elementárna záležitosť - dostať sa späť do ruky a vytromfovať. Bohužiaľ, na stole boli už len trefy.

Hlavný hráč musel odohrať trefové eso a potom vyniesť trefového kráľa v nádeji, že obidvaja súperi priznajú farbu. Katastrofa prišla v deviatom zdvihu, keď Západ šnapol trefového kráľa.

Mimochodom, Juh videl toto nebezpečenstvo vtedy, keď už mal na stole len trefy. Jeho chybou bolo, že toto nepredvídal vtedy, keď začínal zohrávať.

V druhom zdvihu by mal hlavný hráč zahrať tref k esu. Na kárového kráľa zahodí z ruky tref. Potom šnapne v ruke malý tref. Na stôl prejde srdcovou desiatkou a šnapne v ruke ďalší tref. Potom už môže vytromfovať.

Keďže trefy sú vypracované, hlavný hráč môže vyniesť pik, aby si vynútil vstup na stôl. Eventuálne sa na stôl dostane druhým pikom a odohrá si vypracované trefy.

Nie je ľahké myslieť deväť zdvihov dopredu, ale nesťažujte sa na to. Ak by ste nikdy nemuseli hrať ťažké rozdanie, zakrátko by vás bridž nudil.