Hrajte podľa známych faktov Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
28. 08. 2010

Hrajte podľa známych faktov

Rozdával Sever, obidve strany v prvej hre
Výnos – trefová desiatka

Ako sa rozdanie hralo: Pre Juh bolo veľmi nešťastné, že Zádad otvoril trefom a impas nesedel. Východ vrátil v druhom zdvihu trefovú šesťku k esu stola, čím odstránil vstup na dlhé kára. Hlavný hráč vyniesol kárového kráľa v nádeji, že niekto tento zdvih vezme.

Prirodzene, nič také šťastné sa nestalo. Východ prepustil tento zdvih a Západ signalizoval deviatkou, že začínal s dublom.

Juh by mohol dostať druhý kárový zdvih, ak by šiel károvou dámou a Východ by sa domnieval, že deviatka Západu bol singl. V skutočnosti si Juh nemyslel, že by Východ urobil takúto chybu. Západ rozmýšľal pred pridaním deviatky a so singlom by nebol rozmýšľal. (Teoreticky, Východ by nemal byť ovplyvnený týmto drobným zaváhaním, ale rozdanie sa hralo v praxi - nie v teórii.)

SKÚŠA IMPAS

Namiesto pokračovania kárami hlavný hráč skúsil pikový impas. Impas síce fungoval, ale dáma na vysoké piky nevypadla, takže urobil tri pikové, dva srdcové, jeden kárový a dva trefové zdvihy. Mínus jeden.

Keď je trefové eso v druhom zdvihu vyrazené, Juh by sa mal zmieriť s faktom, že kára sú mŕtve. Aby splnil záväzok, potrebuje štyri pikové zdvihy. Preto by mal okamžite skúsiť impas pikovou deviatkou.

Tento impas funguje, a hlavný hráč sa na stôl dostane károm, aby urobil druhý pikový impas. Šance boli 3 ku jednej, že sedia obidva pikové impasy, takže Juh potreboval aj šťastie; potreboval by však zázrak, aby splnil záväzok cez kára.