Pružná reakcia aj s rizikom Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
28. 08. 2010

Pružná reakcia aj s rizikom

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – kárový kráľ

Licitácia: Vyvážená rozloha s 12 bodmi je skutočné minimum na otvorenie, ale esá a desiatky odôvodňujú otvorenie 1 káro. Keď bol Juh na rade druhý raz, mohol zalicitovať 3 BT, ale trochu sa obával trefového výnosu. Preto použil forsujúce tri srdcia. S trojkartovou podporou Sever prirodzene zvýšil na hru.

Odporúčaný výnos: Kráľ je tradičný výnos z kombinácie AKxx.

Úvaha hlavného hráča: Súperi môžu vziať prvé tri zdvihy na eso a kráľa kárové a šnapnuté káro. Potom budem musieť hrať na to, že srdcového kráľa má Východ a napokon zahodiť stratového trefa na károvú dámu. Teraz môžem len čakať, ako sa situácia vyvinie.

Zohrávka: Zo stola trojka a z ruky päťka. (Nie deviatka alebo dolník, čo by pomohlo Západu mať jasné v tom, že Východ načal signál veľká malá. Hlavný hráč by mal hrať ako obranca - malá na odradenie pokračovania, veľká na povzbudenie pokračovania.) Východ hrá sedmičku a Západ vidí, že kárová dvojka mu chýba. Pokračuje károvým esom a malým károm, Východ šnapuje a pokračuje trefom. Hlavný hráč skúša dať dámu, Západ prikrýva kráľom a zdvih berie eso stola. Srdcový impas funguje, ale Západ odhadzuje, srdce sa teda delili 5-0.

SITUÁCIU TREBA PREHODNOTIŤ

Hlavný hráč musí znovu uvažovať. Potrebuje urobiť ešte dva srdcové impasy a na tento účel môže použiť dva isté pikové vstupy. Keď to však urobí, už sa nedostane na stôl tretí raz, aby si stiahol károvú dámu. Potrebuje ešte jeden vstup na stôl, a ten sa dá nájsť len v pikoch. Preto vynáša malý pik a robí gamblérske zahranie - impas pikovou desiatkou. Keď toto prešlo, impasuje srdcie, vracia sa pikovou dámou a impasuje srdcia tretí raz, sťahuje posledný tromf a nárokuje si 10 zdvihov.