Nevrhajte sa na nepriateľského kráľa Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
11. 07. 2010

Nevrhajte sa na nepriateľského kráľa

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre
Výnos – piková päťka

Ako sa rozdanie hralo: Hlavný hráč odmietol dva pikové zdvihy, tretí vzal esom, zo stola zahodil srdce. Potom, keďže mal iba sedem istých zdvihov, hlavný hráč sa musel pustiť do trefov.

Prešiel na stôl károm a zo stola vyniesol malý tref. Východ dal kráľa a Juh sa naňho vrhol svojim esom. "Práve to som potreboval", tešil sa hlavný hráč. Jeho radosť však bola predčasná.

Teraz mal Juh osem istých zdvihov: jeden pik, dve srdcia, tri kára a dva trefy. Jediná nádej na deviaty zdvih bola v trefoch. Keď však hlavný hráč pokračoval trefami, Západ vzal dolníkom a odohral si piky, čím záväzok porazil.

PRÍLIŠ RÝCHLY

Prirodzene, Juh by bol záväzok splnil, ak by sa tak neponáhľal s trefovým esom. Mal nechať Východu zdvih na trefového kráľa.

Juh by bol potom bezpečný aj ak by Východ mal ďalší pik. Východ by potom zahral ďalší pik, ale farba by sa delila 4-4, takže obrancovia by dostali tri piky a jeden tref.

V našom prípade Východ už nemal ďalší pik. Hlavný hráč si odohrá zvyšok trefov a teda urobí štyri trefové zdvihy, k tomu tri kára, dve srdcia a pik, dohromady desať zdvihov.

Keď robíte impas, obyčajne je v tom isté riziko. Možno kráľa bude mať ten nesprávny súper, a všetka námaha vyjde nazmar. Aká úľava, keď sa kráľ objaví na správnej strane!