Informovanie partnera môže stáť zdvih Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
04. 07. 2010

Informovanie partnera môže stáť zdvih

Rozdával Východ, obidve strany v druhej hre
Výnos – kárová dvojka

Ako sa rozdanie hralo: Priemerne dobrý hráč by vedel "správne" zahrať s kartami Východu. Zobral by prvý zdvih károvým dolníkom a pokračoval by károvým esom.

Obrana by nespôsobila hlavnému hráčovi žiaden problém. Šnapol by kárové eso, stiahol tromfy a potom by vyrazil trefové eso. Na zdvih sa dostane pikom a odohrá si trefy, na štvrtý tref zahodí zo stola pik.

Východ by mal v druhom zdvihu zaútočiť na piky. Obrane však nepomôže, ak urobí "správne" zahranie - pikového dolníka. Hlavný hráč zahrá kráľa, aby vyhnal eso, a pikové 9-8 stola bude môcť potom použiť na to, aby vyimpasoval pikovú desiatku Východu.

V TME

Skutočne bystrý Východ by porazil záväzok, pretože by vedel ako porušiť pravidlo. V druhom zdvihu by mal Východ vyniesť pikovú štvorku a nie pikového dolníka.

Juh by zahral kráľa, keďže je "lepšie" hrať na to, že Východ má pikové eso, než na to, že má v pikoch J-10-4. Západ zoberie pikovým esom a vráti pik, čím vyrobí pre obranu druhý pikový zdvih. Východ získa zdvih buď na desiatku alebo na dolníka.

Zahranie pikového dolníka v druhom zdvihu je oveľa informatívnejšie, ale stojí vás zdvih. Východ si môže dovoliť držať partnera v tme vynesením malého pika. Zdvih sa cení viac, než niekoľko sekúnd osvetlenia.

Keď začínate hrať bridž, vašou ambíciou je naučiť sa všetky pravidlá dobrej hry. Keď sa ich naučíte, vaše ambície sa menia: chcete vedieť, kedy všetky pravidlá porušovať.