Nedovoľte súperom stiahnuť tretí tromf Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
12. 06. 2010

Nedovoľte súperom stiahnuť tretí tromf

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – trefová desiatka

Ako sa rozdanie hralo: Hlavný hráč optimisticky položil trefovú dámu, ale Východ dal kráľa. Hlavný hráč vzal zdvih esom a stiahol dve kolá tromfov.

Hlavný hráč potom odohral dve vysoké kára stola a šnapol si v ruke káro. Západ sa správne zdržal a nenadšnapol. Keď hlavný hráč vyniesol srdce, Západ vzal zdvih esom a stiahol tretie kolo tromfov svojou pikovou dámou.

Toto bol fatálny úder voči šanciam hlavného hráča. Mohol si len raz šnapnúť na stole a nemohol si vypracovať a odohrať kára. Bez dvoch. Stiahnutie druhého tromfa stálo hlavného hráča dva zdvihy.

SPRÁVNE ZAHRANIE

Správne zahranie je vziať trefové eso a stiahnuť iba jedno kolo tromfov. Potom hlavný hráč stiahne dve vysoké kára stola a na tretie kolo kár zahodí svoj stratový tref.

Ak Východ potom vynesie tref (taká dobrá obrana, ako akákoľvek iná), hlavný hráč šnapne a vydá srdcový zdvih. Hlavný hráč šnapne vrátený tref a až teraz zahrá druhé kolo tromfov. Teraz už súperi nemajú možnosť stiahnuť tretie kolo tromfov.

Hlavný hráč šnapne v ruke káro stola, čím si na stole vypracuje posledné káro. Teraz si už Západ môže kedykoľvek vziať tromfovú dámu, záväzok už neporazí.

V mnohých rozdaniach je najlepšie stiahnuť dve kolá tromfov a potom hrať vedľajšie farby. Toto si však nemôžete dovoliť, ak sa súper môže dostať do ruky a stiahnuť tretí tromf.