Keď je dobré porušiť pravidlo Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
04. 04. 2010

Keď je dobré porušiť pravidlo

Rozdával Juh, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – srdcová šestka

Ako sa rozdanie hralo: Hlavný hráč lišiacky prevzal v prvom zdvihu deviatku stola kráľom v ruke a vyniesol trefovú deviatku na impas. Východ prepustil a Juh vyniesol ďalší tref.

Západ odhodil pikovú päťku a Východ vzal trefovým kráľom. Toto bol veľký moment, ale Východ ho prepásol tým, že vrátil druhé srdce.

Západ mohol vziať srdcové eso, ale potom už nemal spôsob, aby zabránil hlavnému hráčovi zobrať deväť zdvihov. Juh urobil dva srdcové zdvihy, dva kárové zdvihy a päť trefových zdvihov.

PRERUŠENIE KOMUNIKÁCIE

Východ mal záväzok poraziť tým, že po zobraní zdvihu na trefového kráľa by vyniesol káro. Juh zoberie károvým esom, ale nemôže si dovoliť odohrať si kárového kráľa, pretože potom by obrancovia dostali srdcové eso, tref, dva piky a dve kára.

Keď však hlavný hráč zoberie kárové eso a neodohrá si kárového kráľa, ale vynesie srdce, Západ zoberie srdcovým esom a vráti srdce k dáme stola. Hlavný hráč si môže odohrať trefy, ale nikdy nedostale druhý kárový zdvih. Posledné tri karty stola sú tri malé piky a Západ si ponechá pikové eso a dve vypracované srdcia, čím záväzok porazí.

Keďže Východ môže napočítať pre hlavného hráča päť trefov a dve srdcis, jeho najlepšia šanca je prerušiť komunikáciu medzi rukou Severu a rukou Juhu. Vrátený pik neodstráni tri piky stola, ale vrátené káro zoberie zo stola jediné káro.

Vo väčšine beztromfových rozdaní je najlepšou obranou vrátenie partnerovej farby a ktokoľvek, kto o tom pochybuje, je verejný nepriateľ. Toto rozdanie vám však ukazuje, že niekedy je najlepšou obranou vrátenie vašej slabej farby.