Najprv trochu porozmýšľajte Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
27. 03. 2010

Najprv trochu porozmýšľajte

Rozdával Západ, obidve strany v druhej hre
Výnos – srdcový kráľ

Ako sa rozdanie hralo: Keď sa toto rozdanie hralo, hlavný hráč zobral prvý zdvih srdcovým esom a poznamenal: "Zdvih je zdvih." Nikto nenamietal proti tomuto briliantnému konštatovaniu a hlavný hráč sa mohol venovať rozhodovaniu, čo má z ruky zahodiť. Nič nebolo mimoriadne užitočné, napokon sa rozhodol zahodiť malé káro.

Hlavný hráč stiahol tromfy a vyniesol trefového kráľa. Západ odmietol prvý trefový zadvih, ale druhý vzal a bezpečne vrátil srdcovú dámu. Hlavný hráč musel šnapnúť a napokon stratil kárový zdvih.

Bez jednej. Tento zdvih bol skutočne zdvih, lebo rozdiel medzi jedenástimi a dvanástimi zdvihmi bol 1.530 bodov.

RÝCHLY KIKS

Hlavný hráč prehral svoj slem prvým pridaním zo stola. Mal pridať zo stola malé srdce a šnapnúť v ruke.Potom Juh stiahne v troch kolách tromfy, zo stola zahodí malé srdce, potom zahrá trefového kráľa, a potom malý tref k esu Západu.

Teraz však Západ nemá bezpečný odchod. Ak vynesie srdce alebo tref (za predpokladu, že má ešte tref), stôl sa dostane na výnos hneď. Ak Západ vynesie káro, desiatka alebo deviatka stola získajú zdvih bez ohľadu na to, ktorý súper má kárového kráľa.

Skrátka - hlavný hráč má istotu, že sa dostane na stôl. Môže bezpečne zahodiť všetky svoje nízke kára na srdcové eso a tri vysoké trefy.

Keď vykladáte na stôl svoje karty ako tichý hráč, skúste to urobiť tak, že farbu vúnosu vyložíte ako poslednú. Tento manéver, ktorý prinúti vášho partnera vidieť všetky ostatné farby predtým, než zahrá zo stola, vám veľa nepomôže, ak váš partner je odhodlaný démon rýchlosti.