Keď sa dá impasovať inakšie Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
28. 02. 2010

Keď sa dá impasovať inakšie

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre
Výnos – kárový kráľ

Ako sa rozdanie hralo: Hlavný hráč zobral zdvih károvým esom a vyniesol tromfové eso. Trhlo ho, keď Západ zahodil, ale potom odohral vysoké srdcia a zahodil dve stratové kára z ruky. Potom zahral zvyšujúci tromf stola a získal impasovaním desiatkou zdvih.

Náš hrdina pokračoval dvoma vysokými trefmi a vydal trefový zdvih na dámu Západu. Západ vyniesol káro a Juh šnapol malým tromfom. Potom vydal malý tromf a vyhral ďalší tromfový impas, keď Východ musel vrátiť tromf z Q-9 do vidličky K-J Juhu.

Hlavný hráč skončil v nemocnici po údere, ktorý mu partner uštedril, keď sa Juh chválil prvým tromfovým impasom. Toto zahranie ho stálo slem, čo mu Sever rukolapne vysvetlil.

MAL ŠNAPOVAŤ

Po odohratí troch vysokých srdcí hlavný hráč mal šnapnúť srdce pikovou štvorkou. Odohrá si horné trefy a šnapne na stole trefového dolníka. V tomto momente zostali aj Východu aj Juhu na ruke po štyri tromfy.

Hlavný hráč hrá zo stola akúkoľvek kartu. Východ šnapuje malou a Juh nadšnapuje desiatkou. Toto nadšnapnutie nahrádza impas.

Teraz Juh vynesie pikovú päťku a odovzdá zdvih Východu. Teraz však Východ musí zahrať pik z Q-9, a Juh získava obidva posledné zdvihy na K-J pikové. Hlavný hráč dostane obidva impasy, ktoré potrebuje, keď sa nebude tak ponáhľať.

Pošlime kvety do nemocnice nášmu knokautovanému hlavnému hráčovi. Roky odmietal impasovať z obavy, že impas nebude sedieť. Napokon urobil impas, o ktorom vedel že určite sedí - a skončil v nemocnici.