Ako neprezradiť kráľa Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
10. 01. 2010

Ako neprezradiť kráľa

Rozdával Sever, Východ-Západ v druhej hre
Výnos – srdcová dáma

Ako sa rozdanie hralo: Západ vynáša srdcovú dámu a pokračuje srdcom ku kráľovi. Ak je Východ tak mazaný, až to občas bolí, stiahne kárové eso a potom vynesie ďalšie srdce.

Juh šnapne tretie kolo srdcí pikovou dámou, Západ odhadzuje. Juh registruje, že Západ nenadšnapol, a vyvodzuje z toho prirodzený záver: Západ nemá pikového kráľa.

Záväzok má teraz len jednu šancu na splnenie. Juh vynesie pik k esu a zatají dych. Od Východu padá singl kráľ a Juh plní záväzok.

JEDINÁ ŠANCA OBRANY

Jediná šanca Východu na porazenie kontraktu je urobiť sa hlúpym. Po zobratí dvoch srdcí a kára, Východ musí bláznivo niesť káro alebo tref. Juh sa dostane do ruky trefovým dolníkom a vynesie pikovú dámu. Celkom dobre sa môže pokúsiť o pikový impas, keďže sa nestalo nič, čo by svedčilo o tom, že Západ nemôže mať pikového kráľa.

Východ neporazí záväzok, ak je Juh taký bystrý, ako všetci riešitelia bridžových miniatúr. Juh by si mal povedať: "Je bláznivé niesť čokoľvek iné, než srdce, ale Východ predsa nie je taký blázon. Musí mať príčinu. Aha - nechce, aby som objavil, že Západ nemôže nadšnapnúť pikovým kráľom."

V reálnom živote sú vaši súperi takmer vždy pripravení uveriť, že príčina zlého zahrania je, že neviete nič lepšie. Východ má reálnu šancu poraziť záväzok, ak po zobratí troch zdvihov vynesie káro alebo tref. Nemá však (takmer) žiadnu šancu, ak vynesie srdce.

Riešitelia bridžových miniatúr, hoci patria medzi najbystrejších ľudí, sa musia niekedy urobiť hlúpymi. Ak nikto nemôže uveriť, že by ste niekedy mohli urobiť hlúposť, tento článok vám nepomôže. Môže pomôcť nám ostatným.