Namiesto impasu nechajte vynášať súpera Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
23. 10. 2009

Namiesto impasu nechajte vynášať súpera

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre
Výnos – srdcová päťka

Ako sa rozdanie hralo: Keď obrancovia niesli srdcia, je normálne pre Juh odmietnuť prvé dva zdvihy. Juh berie tretie srdce a odohrá dva najvyššie trefy a potom zahrá tref k desiatke.

Západ si môže dovoliť zahodiť károvú dvojku, a ak je Juh naivný, to ho môže povzbudiť na kárový impas. Keď však Juh urobí kárový impas, padá.

Ak hlavný hráč vynesie ďalší tref, Západ je donútený urobiť ďalšie odhodenie. Západ si nemôže dovoliť odhodiť srdce, lebo potom by si Juh mohol dovoliť odovzdať kárový zdvih. Západ by získal jedno káro a iba tri srdcia.

Ak Západ namiesto toho odhodí druhé káro, Juh môže zahrať kárové eso na vypadnutie kráľa. Ak Západ odhodí pik, Juh môže odohrať pikové eso a pikového kráľa, aby vypadla dáma.

NEVIE POVEDAŤ, O ČO IDE

Ťažkosť je v tom, že Juh nevie povedať, čo sa deje, pokým Západ nie je v agónii pred každým odhodením. Ak Západ odhadzuje bez váhania, Juh sa pokúsi o impas a to bude jeho koniec.

Juh môže splniť záväzok bez váhania, ak zoberie druhé srdce, odohrá si trefové eso a trefového kráľa a potom vynesie srdce, aby dal zdvih Západu.

Keď si Západ stiahne ešte dve srdcia, Juh zahodí káro a jeden z dvoch zvyšujúcich trefov. Západ musí potom vyniesť pik alebo káro, a ktorákoľvek z týchto možností dáva Juhu deviaty zdvih.

Keď hráte tri bez tromfov, súperi obyčajne vynesú svoju najlepšiu farbu, a vy obyčajne odmietate prvé zdvihy. Toto je poväčšine správny postup, dajte však pozor na výnimky.