Markovaním do pekla Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
16. 10. 2009

Markovaním do pekla

Rozdával Sever, obidve strany v prvej hre
Výnos – kárová šestka

Ako sa rozdanie hralo: Aj majstrovstvo sa dá vyhrať na takýchto nezmysloch, ako v tomto rozdaní. Západ rafinovane vyniesol károvú šestku, aby oblafol hlavného hráča, ak by sa na stole objavil kárový kráľ. Nestalo sa, a hlavný hráč šnapol vrátené káro.

Bolo úplne jasné, že Západ má srdcové eso, čiastočne preto, že Východ bol známy veľmi ľahkými hláškami, a čiastočne preto, že Západ dlho urputne premýšľal predtým, než odpasoval. Možno uvažoval o trestnej kontre, nakoniec od nej upustil.

Hlavný hráč má sedem zdvihov v tromfoch, trefové eso a srdcového kráľa na stole. Desiaty zdvih môže získať len v srdciach, aj to iba vtedy, ak by sa delili 3-2 (veľmi nepravdepodobné z pohľadu licitácie), alebo ak by sa podarilo presvedčiť Západ, aby odhodil srdce.

ŤAHAŤ TROMFY

Hlavný hráč zahral tri kolá tromfov a zahodil zo stola srdce. Východ zahodil dve kára bez najmenšieho váhania.

Potom hlavný hráč zahral štvrtý tromf. Toto bolo na Západ priveľa. Aby ukázal svojmu partnerovi, že sa netreba báť srdcí, Západ odhodil srdcovú desiatku.

Hlavný hráč čakal iba na tento moment. Vyniesol srdce ku kráľovi a vrátil srdce. Západ mohol zobrať len dva srdcové zdvihy, spolu s dlhou lekciou od svojho partnera.

Ak máte veľa tromfov, skúšajte odohrať z nich toľko, koľko si môžete dovoliť v danej situácii. Nikdy neviete, kedy súper využije príležitosť, aby dal nezmyselný signál.

V pekle už majú pripravený kotol pre tých, ktorí markujú vždy a za každú cenu.