Obyčajný impas nemusí byť najlepší Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
28. 09. 2009

Obyčajný impas nemusí byť najlepší

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre
Výnos – srdcová desiatka

Ako sa rozdanie hralo: Západu sa podaril šťastný výnos srdcovou desiatkou, Východ zobral dve najvyššie srdcia a zahral srdcového dolníka, hlavný hráč šnapol vysokým tromfom.

Juh stiahol dve kolá tromfov, potom vyniesol tref a impasoval dámou. Východ zobral kráľom a vrátil tref k esu stola. Hlavný hráč musel napokon odovzdať ešte jeden trefový zdvih a padol.

Juh by mohol ľahko vyhrať, ak by vedel, že Východ má v trefoch Kx, pri skutočnej hre to však nemohol vedieť. Ale mohol sa dozvedieť viac, než vedel ...

IMPAS ALEBO EXPAS

Jedno zahranie umožňuje hlavnému hráčovi splniť záväzok vždy, ke Západ má trefového kráľa a tiež keď Východ má singl alebo dubl kráľa. Juh musí zameniť trefový impas za expas.

Po stiahnutí dvoch kôl tromfov, hlavný hráč odohrá trefové eso a tri kolá kár. Teraz už vie, že Východ mal šesť srdcí, dva piky a tri kára, mohol teda mať pôvodne maximálne dva trefy. Takže keď teraz vynáša z ruky tref už vie, že záväzok splní.

Keď dá Západ malú, hlavný hráč položí zo stola dámu. Ak má Západ kráľa, dáma stola urobí zdvih, tak ako pri obyčajnom impase. Ak by Východ mal singl kráľa, už by bol vypadol do esa.

V našom prípade Východ získava druhý trefový zdvih kráľom, ale už nemá viac čiernych kariet, takže každá jeho vrátená karta umožní šnapnúť na stole a Juh zahodí z ruky svoj posledný tref (teda Východ musí zahrať do "dvojitej šikeny").

Jednoduchý impas nemusí byť vždy dobrý, v našom prípade bolo výhodné zameniť ho za expas.