Spoliehajte sa na rozum, nie na osud Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
19. 09. 2009

Spoliehajte sa na rozum, nie na osud

Rozdával Sever, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – piková šesťka

Ako sa rozdanie hralo: Hlavný hráč vytromfoval v troch kolách a potom zahral trefovú desiatku, lebo veril, že vie uhádnuť správne zahranie. Tentoraz však netrafil - zo stola zahral kráľa a obrana si rýchlo vzala dva trefové zdvihy.

"Bol by som hrdina, ak by som zahral malý tref", poznamenal skormútene. Nemal pravdu. Mal by šťastie, ale nebol by hrdina.

Skúšanie trefov malo byť až na treťom mieste. Najprv by mal hrať srdcia, potom kára. Ak by obidve červené farby nevyšli, nakoniec by mal skúsiť trefy.

DÁMA VYPADNE

Hlavný hráč by mal stiahnuť tri kolá tromfov, zo stola zahodiť tref. Potom by mal odohrať najvyššie srdcia a šnapnúť srdce. Keď srdcová dáma vypadne - čo je náš prípad - hlavný hráč prejde na stôl károm a zahodí tref na srdcového dolníka. Tým je slem zaručený.

Ak srdcová dáma nevypadne, hlavný hráč by mal zahrať tri najvyššie kára. Ak má každý súper tri kára, Juh môže zahodiť tref na posledné káro stola.

Ak ani jedna červená farba nedá dvanásty zdvih, hlavný hráč si šnapne v ruke posledné káro a vynesie tref. Len teraz je hlavný hráč donútený hádať.

Veľká výhoda hrania červených farieb najprv v tomto prípade je, že obidva pokusy nič nestoja a ponechávajú vám možnosť ďalšieho pokusu.

Existuje špeciálna prozreteľnosť, ktorá dáva pozor na deti a bridžových hráčov. Ak sa však priveľa spoliehate na svojho anjela strážneho, môže sa ukázať, že nie ste ani dieťa, ani bridžový hráč.