Vypracúvajte najprv správnu farbu Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
19. 09. 2009

Vypracúvajte najprv správnu farbu

Rozdával Juh, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – srdcová päťka

Ako sa rozdanie hralo: Juh zobral prvý zdvih na stole a "automaticky" vrátil tref. V trefoch očakával zobrať hodne svojich zdvihov a nevidel príčinu na odkladanie ich vypracovania.

Východ vzal trefovým esom a vyniesol srdce, aby vypracoval partnerovu farbu. Juh mohol impasovať alebo nie, ako si zaželal. Výsledok je rovnaký. Teraz potreboval odohrať zvyšok svojich potrebných deviatich zdvihov bez odovzdania výnosu súperom.

Juh však nemohol urobiť deväť zdvihov bez toho, že by urobil dva kárové zdvihy, preto sa pokúsil o kárový impas. Západ zobral kráľom a "odťahal" si svoje srdcia, čo znamenalo porazenie záväzku.

MAL POČÍTAŤ

Ak by Juh počítal svoje zdvihy, videl by, že okrem štyroch trefových zdvihov potrebuje aj ďalší zdvih v kárach. Ak by myslel trochu viac, videl by že záväzok nemôže prehrať, ak bude hrať kára pred trefami.

Predpokladajme, že hlavný hráč urobí v druhom zdvihu kárový impas. Západ zoberie zdvih a nemôže si dovoliť zahrať srdce. Jeho najlepšie zahranie je zahrať pika a Juh berie esom. Teraz Juh bude hrať trefy, pokým nevyženie eso.

Juh si je istý, že získa pikový zdvih, dva srdcové, dva kárové a štyri trefové zdvihy. Deväť zdvihov stačí na hru.

Dôležitý princíp je dať najskorej zdvih súperovi, ktorý vám nemôže ublížiť. Keď odovzdáte druhý zdvih, ešte stále budete v bezpečí.

Keď musíte pre splnenie záväzku vypracovať dve farby, musíte najprv zahrať jednu farbu, pretože súperi neznášajú, keď hráte dve farby naraz. Farba ktorú vynášate najprv, nemusí byť nevyhnutne farbou, ktorá vám poskytne viac zdvihov.