Výber impasu Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
14. 09. 2009

Výber impasu

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – pikový dolník

Ako sa rozdanie hralo: Západ otvoril károvým dolníkom, ktorý bol pokrytý dámou, kráľom a esom. Ďalší ťah hlavného hráča ukáže, z akého cesta je upečený.

Priemerný hráč zahrá srdcovú dámu a bude impasovať. Východ zoberie srdcového kráľa a vráti pik - mínus jeden.

Ak budete vyčítať Juhu, že urobil zlý impas, určite vám odpovie niečo takéto: "Ľahko sa ti hovorí o správnom impase, keď vidíš všetky karty. Skús urobiť správne zahranie, keď sedíš pri bridžovom stole a keď vidíš len svoje karty a karty stola."

DODATOČNÁ ŠANCA

Je pravda, že Juh sa musí rozdodnúť, ktorý červený kráľ je na výhodnom mieste. Taktiež je pravda, že jedna šanca je rovnaká, ako tá druhá. Nie je však pravda, že Juh sa musí rozhodnúť pre jednu červenú farbu a ignorovať tú druhú.

Dodatočná šanca hlavného hráča je, že jeden z červených kráľov môže byť singl. S touto nádejou by mal zahrať jedno červené eso. Ak ho takéto šťastie nepostretne, môže sa pokúsiť o impas v druhej čevenej farbe. Toto mu dáva dve šance namiesto jednej.

Keďže pri takomto počte srdcí na linke je slušná šanca, že srdcový kráľ môže vypadnúť, hlavný hráč by mal vyniesť srdcovú dámu k esu stola. Potom sa pustí do kár. Impas sedí a hlavný hráč zahodí pika zo stola na tretie káro.

Ak licitujete tak ostro, ako hráči Sever-Juh v tomto rozdaní, potom sa musíte naučiť využívať čo najviac šancí.