Ako nedostať vredy Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
23. 08. 2009

Ako nedostať vredy

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – trefová dvojka

Ako sa rozdanie hralo: Západ vyniesol trefovú dvojku, Východ položil dámu a Juh zobral zdvih esom. Juh potom šnapol tref na stole. Sever sa striasol a odišiel od stola.

Sever nemal vredy, ale mohol by nejaké dostať, ak by pozoroval zvyšok rozdania. Sever nevidel karty partnera, ale vedel, že nemôže byť výhodné šnapovať trefy hneď.

Ak by Juh mal kárového kráľa, mohol by stiahnuť dve kolá tromfov a potom pokračovať kárami. Ak by Juh nemal kárového kráľa, mal by začať s kárami hneď. Tak či tak, nemôže byť dobré zbaviť sa hneď vstupu na stôl pomocou trefového šnapu.

SPRÁVNA IDEA

Sever mal dobrú ideu, keď odišiel od stola. Šnapnutie trefa v druhom zdvihu stálo hlavného hráča záväzok.

Hlavný hráč stiahol dve kolá tromfov a potom načal kára. Východ šnapol druhé káro a stiahol posledný tromf stola. Vtedy už bol stôl mŕtvy. Juh musel odovzdať dva trefy a dve srdcia a skončil so skóre mínus 300 namiesto plus 620.

Juh splní hru ľahko, ak nebude šnapovať tref na stole. Zoberie prvý zdvih trefovým esom, stiahne dve kolá tromfov a potom začne hrať kára. Východ šnapne druhé káro, ale potom môže stiahnuť len jeden tromf z dvoch tromfov stola. Juh sa potom bude môcť dostať na stôl šnapnutím trefa a stratí len dva tromfy a srdcové eso.

Kedysi sa opýtal niekto Culbertsona, prečo vždy odchádza od stola, keď je tichým hráčom.

"Vredy" - vysvetlil Culbertson.

Keď máte partnera, ktorý zohráva tak ako hlavný hráč v tomto rozdaní, máte viac možností, ako sa brániť proti vredom žalúdka a dvanástorníka. Môžete ho naučiť správne zohrávať, môžete ako tichý hráč odchádzať od stola, alebo môžete vymeniť partnera. Ešte je tu však jedna možnosť - poradíte mu, aby čítal bridžové miniatúry.