Neverte súperom Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
14. 06. 2009

Neverte súperom

Rozdával Sever, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – kárová deviatka

Ako sa rozdanie hralo: Hlavný hráč získal prvý zdvih na stole károvým kráľom, vyniesol tromf ku kráľovi a potom ďalší tromf späť k dáme stola. Potom hlavný hráč zahral tretí raz tromf a Západ zobral esom.

Západ zahral pika a teraz sa hlavný hráč musel dostať do ruky, aby dotromfoval.

VÝBER VSTUPOV

Juh by sa mohol pokúsiť dostať do ruky károvým esom, ale tu bolo nebezpečenstvo, že Západ vynášal singla. Alternatívou bolo zahrať dva vysoké trefy a šnapnúť tretí tref v ruke.

Hlavný hráč sa rozhodol skúsiť odohrať jeden či dva vysoké trefy, aby zistil, čo vypadne. Západ pridal na eso osmičku a na krála pridal dvojku. Toto vyzeralo na namarkovanie dubla, preto hlavný hráč s dôverou zahral káro k esu, lebo nechcel riskovať nadšnapnutie v treťom kole trefov.

Západ šnapol eso kárové a tým záväzok porazil. Nikto sa nesmial, ale nastalo skľučujúce ticho.

"Zle som to odhadol", ospravedlňoval sa Juh, ale jeho omluva bola nepresvedčivá. Nebolo totiž vôbec treba hádať.

Pred vynesením tretieho kola tromfov, hlavný hráč mal odohrať zo stola vysoké piky a dva vysoké trefy. Potom mal vyniesť tromf a dať zdvih Západu na eso.

Teraz žiadny výnos Západu nemôže uväzniť hlavného hráča na stole. Ak Západ zahrá káro, Juh zoberie zdvih esom; ak západ vynesie tref, Juh šnapne; ak Západ zahrá pika, Juh šnapne.

So súpermi to je ťažké, hľadia len na seba. Pravdu sa od nich človek nedozvie. Toto je životná pravda, preto nemôžete nariekať, keď vás súperi dostanú pomocou falošných signálov.