Nebezpečný súper Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
07. 06. 2009

Nebezpečný súper

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre
Výnos – trefový kráľ

Ako sa rozdanie hralo: Západ otvára trefovým kráľom a vy máte prvú šancu vidieť nebezpečenstvo a zamedziť mu.

Licit jasne ukazuje, že pikové eso má Západ. Ak by Západ vyniesol pik, váš kráľ je v bezpečí; ak však pika vynesie Východ, váš kráľ bude bezcenný. Preto je Východ pre vás nebezpečný súper, a vy sa musíte všemožne snažiť o to, aby nebol na výnose. Už som sa stretol aj z tým, že takéhoto súpera označoval autor ako hyenu.

Prvý krok je ponechať Západu prvý zdvih. Tým len dávate zdvih, ktorý by ste odovzdali neskôr tak či tak - ale nechávate ho bezpečnému súperovi. Ak by ste zobrali prvý zdvih na stole, Východ by zahral trefového dolníka, aby "ukázal" desiatku, a Západ by mohol neskoršie vyniesť malý tref k desiatke Východu, aby Východ podohral piky.

PRACUJE NA KÁRACH

Odmietnutie prvého trefa nestačí. Musíte si vypracovať kárový zdvih. Stále musíte pri tom hrať tak, aby Východ (= hyena) nezobral zdvih.

Po zobratí druhého zdvihu trefovým esom, hlavný hráč musí vyniesť károvú desiatku so zámerom pustiť zdvih Západu. Východ však pokrýva dolníkom a Juh musí zobrať zdvih kráľom.

Hlavný hráč sa dostane na stôl tromfom a nesie károvú deviatku. Východ znovu pokrýva a Juh musí zobrať zdvih.

Teraz musí Juh zahrať svoje malé káro a dúfať, že zdvih zoberie Západ. To sa aj stane a káro stola je vypracované. Juh sa môže dostať na stôl tretím kolom tromfov, aby si odohral vypracované káro a zahodil naňho stratový pik.

Vo veľkom počte rozdaní kľúčovou úlohou je udržať nebezpečného súpera - hyenu mimo výnosu. Niekedy musíte tomuto princípu podriadiť celú sériu zahraní v jednom rozdaní.