Dobrý a lepší Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
24. 05. 2009

Dobrý a lepší

Rozdával Západ, obidve strany v druhej hre
Výnos – pikový kráľ

Ako sa rozdanie hralo: Pri ležérnej domácej partičke Západ by vyniesol postupne tri vysoké piky, Juh by šnapol tretí pik srdcovou dvojkou a vyniesol by srdcovú dámu na impas. Toto by bolo kľúčové zahranie, pretože pre príležitostných hráčov je impas veľmi pokročilé zahranie.

Impas by fungoval a Juh by vyniesol ďalší tromf, aby zopakoval impas. Hlavný hráč by hral tromfy, pokým by obaja súperi neodhodili niečo iné, pretože vtedy by už vedel, že tromfy boli stiahnuté. Napokon by odovzdal kárový zdvih, ale hru by splnil a partner by mu mohol blahoželať.

EXPERTNÝ OBRANCA

Ak by bol Západ naozaj dobrý hráč, zobral by prvé dva zdvihy pikovým kráľom a pikovou dámou, ale do tretieho zdvihu by byniesol malý pik. Tým by donútil Východ šnapnúť srdcovou šestkou.

Ak Juh nadšnapne srdcovým dolníkom, musí odovzdať srdcový zadvih Západu. Keďže Juh musí odovzdať aj kárový zdvih, záväzok by nesplnil.

Trikrát hurá pre Západ, expertného obrancu. Našiel spôsob, ako poraziť záväzok - spôsob, o ktorom by príležitostný hráč nikdy ani nesníval.

Žiadne hurá pre Juh, ktorý mal nájsť spôsob, ako splniť záväzok, napriek expertnej obrane.

Keď Východ šnapne tretí pik, Juh by mal odhodiť stratové káro. Tým Juh docieli, že mu tromfy zostanú v plnej sile a môže úspešne dvakrát impasovať proti kráľovi Západu.

Pri bridžovom stole sa ukáže, kto je dobrý, ale často ani to nestačí, ak je niekto ešte lepší.