Nehrajte na chybu súpera Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
25. 04. 2009

Nehrajte na chybu súpera

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – piková deviatka

Ako sa rozdanie hralo: Západ vyniesol pikovú deviatku a eso stola získalo prvý zdvih. Hlavný hráč vyniesol zo stola malý tromf a Východ imaginatívne pridal malé srdce.

Idea bola nechať Juh urobiť neúspešný impas, ak by jeho tromfová farba bola vedená Q-10 a nie Q-J-10. Bola by to zaujímavá myšlienka, ak by nebolo k dispozícii nič lepšie, ale mala jednu osudovú chybu: nefungovalo to.

Juh zobral srdcovou dámou a vrátil srdcového dolníka. Východ zobral srdcovým kráľom a vrátil tref, ale už bolo neskoro. Juh sa dostal do ruky trefovým dolníkom a vyniesol srdcovú desiatku, aby dotromfoval. Hlavný hráč potom zobral zvyšok zdvihov trefami stola a ostatnými svojimi vysokými kartami.

MAL BRAŤ TROMF HNEĎ

Východ mal zobrať prvé kolo tromfov kráľom a vrátiť tref. Juh zoberie a vráti vysoký tromf, aby vyhnal eso, na čo Východ vráti druhý tref. Týmto zabije stôl.

Ak by sa Hlavný hráč snažil stiahnuť tretí tref, Východ šnapne. Juh musí napokon stratiť dva kárové zdvihy.

Tento plán bude fungovať vždy, keď Juh má len dva trefy. Keďže pikové eso bolo vyrazené a keďže Východ má kontrolu nad kárami, vie, že na trefy stola nie sú žiadne bočné vstupy. Všetko čo Východ musí urobiť, je eliminovať vstupy na trefy stola.

Chce to guráž a predstavivosť, aby ste dali súperovi šancu urobiť chybu, ale bohatá predstavivosť nevedie vždy k bohatstvu. Hľadajte jednoduché zahranie a udržíte vlka, aby sa vám nedostal ku kozliatkam.