Impas, impas, impas... Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
18. 04. 2009

Vyberte rozhodujúce zahranie, ak máte len jedno

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre
Výnos – srdcová desiatka

Ako sa rozdanie hralo: Juh mal impas v každej farbe, ale rozumne odmietol srdcový impas. Zobral srdcové eso a uvažoval, ktorú farbu vyniesť zo stola. Mohol vyniesť pik a skúsiť impas dolníkom, alebo káro na impas dámou alebo dolníkom, alebo tref na expas ku kráľovi.

Juh to vtedy nevedel, ale ktorékoľvek zahranie, o ktorých uvažoval, by fungovalo. Nebolo to však nič platné, pretože mohol urobiť iba jedno z nich, keďže nemal viac vstupov na stôl.

Napokon sa Juh rozhodol pre tromfový impas. Ten sedel, ale dáma navypadla. Juh zobral tri tromfové zdvihy a vyniesol štrvrtý tromf k dáme.

SÚPER VRÁTIL KÁRO

Východ vrátil malé káro a Juh impasoval dámou. Stiahol eso kárové, ale kráľ nevypadol. Potom Juh odovzdal káro.

Teraz Juh odišiel srdcovým kráľom. Juh šnapol, ale napokom nusel odovzdať dva trefové zdvihy.

V priebehu hry Juh impasoval v pikoch aj v kárach, ale jeden impas v žiadnej farbe nestačil. Len v trefoch by bolo jedno zahranie rozhodujúce.

Juh mal v druhom zdvihu vyniesť zo stola tref. Ak dostane zdvih na trefového kráľa, je doma, pretože si môže dovoliť odovzdať jeden tref, jedno káro a jeden pik. Impas v pikoch alebo v kárach ponecháva Juh tam, kde bol pred impasom, aj keď je impas úspešný.

Keď dobrý bridžový hráč príde do neba, všetky jeho impasy budú sedieť. Na zemi však musí urobiť to správne zahranie, aby sa do neba dostal.