Zbytočná bitka Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
11. 04. 2009

Nebite sa o to, čo aj tak nemôžete dostať

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – kárová deviatka

Ako sa rozdanie hralo: Východ zobral prvý zdvih károvou desiatkou a vrátil tromf, aby zabránil hlavnému hráčovi šnapnúť si káro na stole. V skutočnosti Juh nepotreboval kárový šnap, ale reagoval na zahranie Východu, namiesto toho, aby si urobil svoj plán a pokračoval podľa neho.

Juh zobral vrátený tromf esom na stole a vrátil druhé káro stola. Východ zobral a zahral ďalší tromf, čím dokázal to, čo mal Juh vedieť od začiatku: Nebol spôsob dostať kárový šnap, ak tomu súperi budú chcieť zabrániť.

Čo bolo horšie, záväzok bol teraz už nesplniteľný. Keď Juh odovzdal trefový zdvih, Východ si mohol stiahnuť káro a tým záväzok poraziť.

HRAŤ NA TREFY

Juh by mal vidieť, že nepotrebuje a ani nemôže dostať kárový šnap. Mal by hrať na dlhé trefy stola, na ktoré môže zahodiť stratové káro. Hlavný hráč si musí vypracovať trefy skorej, než budú súperi môcť odohrať si tri kárové zdvihy.

Po získaní druhého zdvihu pikovým esom na stole, hlavný hráč by mal okamžite vrátiť zo stola malý tref.

Východ môže zobrať svoj trefový zdvih a druhé káro, ale tu zastane. Posledný tromf stola bráni Východu získať tretí kárový zdvih. Ak zahrá druhý tromf (alebo čokoľvek iné), Juh môže vytromfovať a odohrať si trefy, na ktoré zahodí z ruky tretie káro.

Niekedy hlavný hráč postupuje tak ako dieťa, ktorému chcú zobrať cukrík. Ak by sa aj dieťaťu cukrík nepáčil alebo by ho nechcelo, bude bojovať ako tiger, aby mu ho nevzali.