Počítajte iné farby Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
29. 03. 2009

Počítajte iné farby, abe ste zvolili správny impas

Rozdával Sever, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – srdcový kráľ

Ako sa rozdanie hralo: Západ zobral dve vysoké srdcia a do tretieho zdvihu vyniesol kárového dolníka. Hlavný hráč vzal zdvih na stole a vyniesol pikového dolníka na impas.

Západ zobral pikovým kráľom a vyniesol svoje druhé káro k esu stola. Hlavný hráč vyniesol zo stola tref a impasoval dolníkom, potom vytromfoval esom a dámou a šnapol na stole svoje posledné srdce.

Teraz nastal čas urobiť kľúčové zahranie v trefoch. Juh by mohol urobiť zvyšok trefov vynesením malého trefa zo stola, ak by Východ začínal iba s dvoma trefami. Ak by Západ začínal s dubl desiatkou, bolo treba vyniesť trefovú dámu. Žiadne zahranie nepomôže, ak Východ má aj kráľa aj desiatku.

KĽÚČOVÁ OTÁZKA

Dôležitá otázka bola: Ktorý súper začínal len s dvoma trefami?

Keď Juh šnapoval na stole svoje posledné srdce, Východ odhodil káro. To znamená, že Západ začínal so šesťkartovou srdcovou farbou. Západ priznával farbu v troch kolách pikov a v dvoch kolách kár. Teda v ruke Západu je priestor najviac pre dva trefy.

Keď si toto spočítal, hlavný hráč vyniesol zo stola trefovú dámu. Kráľ Východu bol chytený a desiatka Západu vypadla, takže hlavný hráč nedal súperom žiadny trefový zdvih.

V niektorých impasových situáciách správne zahranie závisí od toho, ktorý súper začínal s dublom. Keď je to možné, hrajte iné farby, aby ste spočítali rozlohu predtým, než budete hrať kľúčový impas.