Zanechajte partnerovu farbu Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
22. 03. 2009

Zanechajte partnerovu farbu, na ktorú nemá vstup

Rozdával Juh, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – srdcový kráľ

Ako sa rozdanie hralo: Západ otvoril srdcovým kráľom, Východ klasicky signalizoval povzbudenie deviatkou. Juh rozumne prvý zdvih odmietol.

Západ pokračoval malým srdcom a Východ získal zdvih dolníkom. Ak by Juh zobral zdvih, bude musieť neskoršie vyniesť pik, kde môže získať deviaty zdvih, čo by Východ vzal esom a vrátil by srdce k Západu.

Väčšina obrancov by vyniesla tretie srdce z ruky Východu a Juh by hru splnil. Juh by zobral srdcové eso, odohral by si kára a vyniesol by pika. Východ by mohol zobrať pikové eso, ale už by nemal spôsob ako sa dostať k srdciam Západu.

VIDÍ PIKY

Východ vidí vysoké piky na stole a u seba, zároveň vie, o čo ide v srdciach. Juh očividne licitoval hru na základe sily pevnej dlhej károvej farby. Nie je nádej poraziť záväzok, ak Západ nemá vysoký tref. Ak však Západ má vysoký tref, vynesenie do trefov bude lepšie než pokračovanie v srdciach.

Preto Východ vyniesol v treťom zdvihu trefovú štvorku a hra Juhu sa rozplynula. Keď sa neskoršie Juh dotkne pikov, obrancovia ho porazia zvyškom trefov.

Východ by pokračoval v srdciach v treťom zdvihu, ak by nemal vysoké karty, pretože potom by očakával, že jeho partner má vstup. Zmena na trefy bola potrebná, keď bolo jasné, že Západ nemá žiadne vstupy.

Štandardná obrana proti vysokému záväzku bez tromfov je neustále pokračovať v jednej dlhej farbe. Zmena z jednej farby na druhú obyčajne pomáha hlavnému hráčovi, ale každé bridžové pravidlo má svoje výnimky.