Prinúťte stôl šnapovať Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráń   
22. 02. 2009

Prinúťte stôl šnapovať v nevhodnom čase

Rozdával Sever, obidve strany v druhej hre
Výnos – srdcová šestka

Ako sa rozdanie hralo: Západ otvára srdcovou šestkou a Východ berie zdvih dámou. Ak Východ vráti tromf, hlavný hráč zoberie zdvih a môže vrátiť srdce. Ak Východ potom vráti ďalší tromf, Juh zoberie a môže šnapnúť svoje posledné srdce na stole.

Východ vidí, že nemôže vyhrať preteky zamerané na znemožnenie šnapu. Namiesto toho sa musí snažiť prinútiť hlavného hráča šnapnúť srdce na stole v čase, ktorý sa páči obrane. Je kuriózne, že toto je výhodnejšie hneď, než neskoršie.

Pozrite čo sa stane, ak Východ vráti tromf po zobraní jedného alebo dvoch srdcových zdvihov. Juh zoberie, stiahne dve vysoké kára a šnapne v ruke káro. Potom stiahne tri kolá tromfov, končiac na stole.

ZAHODÍ STRATOVÉ KARTY

Hlavný hráč teraz môže zahodiť srdce a tref na dobré kára stola.

Východ má poraziť záväzok zobraním dvoch srdcových zdvihov a potom vynesením tretieho vysokého srdca, prinútiac stôl šnapovať hneď. Juh môže odohrať dve vysoké kára a šnapnúť káro, ale nemôže potom stiahnuť tri kolá tromfov tak, aby končil na stole.

Juh vytromfuje, končiac v ruke, a vynesie trefovú dámu, aby si vynútil vstup na stôl. Východ odmietne tento trefový zdvih. Juh napokon vynesie ďalší tref a odovzdá Východu dva trefové zdvihy.

Ak by Juh mal slobodnú voľbu, nešnapoval by svoje tretie srdce na stole. Obrana ho musí donútiť šnapnúť na stole a tým ho zbaviť tromfového vstupu na stôl predtým, než ho hlavný hráč môže vhodne využiť.

Keď nemôžete hlavnému hráčovi zabrániť v šnapnutí stratovej karty na stole, koncentrujte sa na prinútenie šnapnúť v chybnom čase.