Počítajte svoje potenciálne zdvihy Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
08. 02. 2009

Počítajte svoje potenciálne zdvihy

Rozdával Východ, Sever-Juh v druhej hre
Výnos – piková päťka

Ako sa rozdanie hralo: Juh zobral pikovým kráľom, šnapol tref na stole, vrátil sa do ruky srdcovým esom, aby šnapol na stole ďalší tref. Potom šnapol v ruke srdce a šnapol ďalší tref posledným tromfom stola. Potom šnapol ďalšie srdce a zahral vysoký pik.

Tromfy neboli 2-2 a Juh stratil zvyšok zdvihov. Keď Juh vyniesol tref, Západ zobral a vyniesol káro k esu Východu. Východ stiahol posledný tromf a odohral si svoje srdcia a káro, čím obrana inkasovala 500 za dva pády s kontrou.

Prebíjaním do kríža mohol Juh získať len 9 zdvihov, ale nie viac. Dvakrát padol z vlastnej iniciatívy, ale keby počítal zdvihy získané šnapovaním do kríža, videl by že môže získať päť tromfov v ruke, tri šnapy na stole plus srdcové eso. Nemôže vypracovať a odohrať si trefy, pokým nie sú obidve čierne farby priaznivo rozdelené.

ODOVZDÁ TREFOVÝ ZDVIH

Juh splní záväzok, ak dá Východu "nepotrebný" trefový zdvih. V druhom zdvihu by mal Juh vyniesť trefovú dámu a pustiť zdvih Východu.

Východ vráti tromf k esu, a Juh vynesie trefového dolníka. Západ zahrá malú a hlavný hráč znovu zo stola odhadzuje. Potom šnapne ďalší tref na stole, vráti sa do ruky srdcovým esom a šnapne na stole ďalší tref.

Najlepšie zahranie Východu je odhodiť, ale Juh šnapne v ruke srdce a bude hrať vypracované trefy, pokým Východ nešnapne svojim vysokým tromfom. Obrancovia môžu dostať len jeden tref, jeden tromf a jedno káro.

Počítanie zdvihov pomohlo hlavnému hráčovi nájsť iný spôsob zohrávky, keďže krížové šnapy nemohli dať potrebných 10 zdvihov.