Nerobte impas v nesprávnej farbe Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
11. 01. 2009

Nerobte impas v nesprávnej farbe

Rozdával Východ, Všetci v druhej hre
Výnos – piková dvojka

Juh zobral prvý zdvih na stole pikovým esom a zahral srdcový impas, Západ vzal kráľom.

Západ vrátil tref pod kráľa stola. Tým dal partnerovi dva trefové zdvihy. Východ dostal neskoršie kárový zdvih, čím bol záväzok porazený.

Juh sa musel skôr alebo neskôr pokúsiť o kárový impas, ale srdcový impas bol úplne zbytočný. Ak má srdcového kráľa Západ, bude fatálne dať mu naňho skoro zdvih, a ak ho má Východ, Juh môže splniť záväzok bez srdcového impasu.

ZAHRAŤ ESO

Juh by mal zobrať prvý zdvih pikovým kráľom a zahrať srdcové eso, ani neuvažujúc o srdcovom impase. Ak srdcový kráľ vypadne, fajn, ak nevypadne, Juh vynesie desiatku károvú na impas.

Východ získa zdvih károvým kráľom, ale nemôže vziať dostatok zdvihov na porazenie záväzku, keďže zo svojej strany nemôže urobiť dva trefové zdvihy. Ak Východ vráti pik k esu stola (tak dobrá obrana, ako akákoľvek iná), hlavný hráč bude hrať kára zhora.

Juh zahodí tref na tretie káro, zatiaľ čo Západ priznáva farbu. Na štvrté káro Juh zahodí ďalší tref, Západ zabije tromfovým kráľom. Obrancovia môžu potom dostať len jeden trefový zdvih a Juh je v bezpečí.

Klasická príčina prečo sa štverať na horu je "Preto že je tu". Nemajte rovnaký postoj k impasom, berte ohľad na krvný tlak svojho partnera.