Chybný impas - strata hry Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
01. 01. 2009

Chybný impas - strata hry

Rozdával Sever, všetci v prvej hre
Výnos – trefová desiatka

Ako sa rozdanie hralo: Keď sa hralo toto rozdanie, Juh skúšal v prvom zdvihu impas trefovým dolníkom. Východ vzal zdvih dámou, nikto však Juhu nemohol tento impas vyčítať. S trefami nemohol nič robiť.

Východ vrátil kárového dolníka ku kráľovi na stole, po čom hlavný hráč vyniesol zo stola srdcovú desiatku na impas. Toto bolo zahranie, ktoré by bolo treba zakopať za bezmesačnej noci na záhrade.

Západ získal zdvih srdcovým kráľom a vrátil káro, čím vyhnal eso stola. Teraz Juh musel stratiť v každej farbe jeden zdvih. Mínus jedna.

NESPRÁVNY ČAS

Juh sa dopustil chyby, že sa pokúšal o nesprávny impas v nesprávnom čase. Po získaní druhého zdvihu na stole károvým kráľom, hlavný hráč by mal odolať pokušeniu vytromfovávať. Jeho bezprostredný problém sú kára.

Najlepšia šanca ako zamedziť strate kárového zdvihu je zobrať pikové eso a vyniesť pik oproti dáme na stole. Keďže Západ má pikového kráľa, piková dáma na stole umožní napokon zhodiť z ruky káro. Potom - a len potom - sa Juh pokúša o tromfový impas. Tento síce nesedí, ale Juh záväzok splní.

Vynesenie oproti pikovej dáme je druh impasu, u nás sa zaužíval výraz "expas". Juh získa zdvih, ak je kráľ priaznivo umiestnený, teda u Západu. Juh musí vypracovať tento zdvih v najskoršom možnom momente, lebo inakšie už bude neskoro a nepomôže mu.

Niektoré impasy sa nehodia na bridžový stôl, treba ich zakopať hlboko do zeme na záhrade.