Nechajte sa viesť licitáciou súperov Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
09. 12. 2008

Nechajte sa viesť licitáciou súperov

Rozdával Západ, všetci v druhej hre
Výnos – pikový kráľ.

Ako sa rozdanie hralo: Západ hral tri kolá pikov, Juh zabil tretieho pika tromfom. Teraz Juh bláznivo zahral srdcové eso predtým, než niesol srdce ku kráľovi na stole. Zo stola vrátil kárového dolníka dúfajúc, že skočí kráľom a "ukradne" zdvih.

Východ vedel, že o jeho károvom ese každý vie, keďže Západ ako rozdávajúci pasoval, pritom už ukázal tri najvyššie piky. Ak by mal k nim eso kárové, určite by zahájil.

Východ zobral kárový zdvih a zahral tretí tromf, aby obral stôl o posledný tromf. Juh prirodzene zahral deklarovaný tromfový impas, ale musel napokon odovzdať trefový zdvih. Mínus jedna.

STRATENÁ HRA

Juh prehral svoju hru, keď stiahol srdcové eso. Po prebití tretieho pika Juh mal vyniesť malé srdce ku kráľovi stola. Vráti kárového dolníka a Východ zoberie esom ako predtým.

Keď Východ vráti tromfa, Juh zahrá eso, keďže ešte nevie, že by stačilo impasovať desiatkou. Objaví zlé rozdelenie a teraz vie, že Západ začínal s jedným srdcom a dvoma alebo troma trefami.

Juh zoberie svoje tri vysoké trefy a zistí, ako sa farba delí. Prejde do ruky károvým kráľom prebije svoj posledný tref na stole a je si istý, že získa posledné dva zdvihy na Q-10 v srdciach bez ohľadu na to, čo ponesie zo stola.

Keď súper licituje dve farby, ukazuje dĺžku v týchto farbách, a v dôsledku toho krátkosť v ostatných dvoch farbách. Berte to do úvahy, keď máte hrať farby, v ktorých súper ukázal krátkosť.