Treba zachovať kurz Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
08. 05. 2014

Treba zachovať kurz

Rovnaká situácia ako v miniatúre "Teraz alebo nikdy" s určitými zmenami. Súperi licitujú slabý BT (12-14 HCP) a partner asi vyniesol zo svojej najdlhšej farby.


Výnos – kárový dolník

Ako obranca sediaci na Východe po výnose vidíte týchto 26 kariet: Hlavný hráč pridal zo stola malé káro a vy aj teraz máte dostatok času urobiť si analýzu a nájsť spôsob na porazenie tohto záväzku. Aká je rozloha, kto má koľko bodov, kto urobí koľko zdvihov. Pekne po poriadku:

Piky: Juh poprel päťlist v drahej farbe, teda má 2-4 piky, partner tedá má 3-5 pikov.

Srdca: Juh má 2-4 srdcia, na partnera zvyšujú 2-4 srdcia.

Kára: Partner vyniesol zo 4-5 kár, na Juh pripadajú 2-3 kára.

Trefy: V lacnej farbe môže mať hlavný hráč aj päťlist, teda má 2-5 trefov, partner má potom 1-4 trefy.

Body: My máme 9, stôl má 14, dohromady 23, na partnera a Juh zvyšuje 17 bodov. Keďže Juh má 12-14 bodov, na partnera zvyšuje 3-5 bodov.

Zdvihy: O počte zdvihov v pikoch pre jednu či druhú stranu momentálne nevieme. Na stole samotnom vidíme 3 srdcové zdvihy (bez ohľadu na to, kto má kráľa a dolníka). Juh urobí zdvih na kárové eso a dámu, ale nie viac, lebo károvú desiatku s dĺžkou má partner. V trefoch urobí Juh dva zdvihy na stole, ak má v ruke kráľa, budú to tri trefové zdvihy.

Doteraz vieme, že Juh urobí určite tri srdcové zdvihy, dva kárové a dva trefové zdvihy. Uvažujme teraz, ktoré z chýbajúcich honérov by partner mohol mať, aby sme mali šancu poraziť záväzok, nezabúdajúc, že okrem vyneseného kárového dolníka môže mať len 4 body. Srdcové honéry by nám nepomohli, preto budeme uvažovať že ich má Juh. Z chýbajúcich čiernych honérov - AK v pikoch a K v trefoch - Juh bude mať dvoch a partner jedného. Ak má partner len pikového kráľa, Juh urobí tri trefy, tri srdcia, dve kára a pik, čo je pohodlných deväť zdvihov. Ak však partner má pikové eso alebo trefového kráľa, nejakú šancu máme. Ak má partner pikové eso, hlavný hráč urobí tri trefy, dve kára, tri srdcia a či urobí nejaký pik bude závisieť od toho, kto má pikovú desiatku. Ak má partner trefového kráľa, hlavný hráč urobí dva trefy, dve kára, tri srdcia a najmenej dva piky, ak má pikovú desiatku, urobí nadzdvih. V každom prípade, aby sme mali šancu urobiť 5 zdvihov, musíme si vypracovať dlhé kára, preto musíme zobrať prvý zdvih a

POKRAČOVAŤ V KÁRACH

Ak je situácia v pikoch takáto

Ak si Juh bude musieť rozohrávať piky sám, odovzdá nám tri pikové zdvihy predtým, než sám urobí jeden pikový zdvih. Vyrazí najprv trefové eso a potom, keď si vypracujeme kára, on si odohrá svoje trefy a zahrá zo stola pik v nádeji, že eso má Východ.

 
?
English (auto-detected) » Slovak
 
 
?
English (auto-detected) » Slovak
 

 

Nemáte oprávnenie pridať komentár.