Coup de Merimac Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
18. 03. 2012

Coup de Merimac

Rozdával Západ, obidve strany v prvej hre Výnos – srdcový kráľ

Partner vyniesol srdcového kráľa, Juh berie zdvih srdcovým esom a hrá malý tref, partner pridáva päťku. Do výnosu súperov markuje počet, a to obrátene: malá-veľká párny počet, veľká-malá nepárny počet.

Ako budete brániť?

Vyzerá to tak, že hlavný hráč nechce hrať cez kára, ale cez trefy. Určite má dolníka a trefy si vyrobí, tomu nezabránite. Máte nejakú šancu?

Ak ste si položili otázku: Ako sa na tie trefy dostane, ste na dobrej ceste. Vidíte jasne, že sa na ne môže dostať len pikovým esom.

AKO SA ZBAVIŤ PIKOVÉHO ESA PREDTÝM, NEŽ BUDÚ VYROBENÉ TREFY?

Treba zabiť hneď trefovým esom - a zahrať pikového kráľa!

Je to tzv. Coup de Merimac. Darujete pikový zdvih, ale zabránite odohraniu štyroch trefových zdvihov!

Takto to urobil americký admirál, ktorý nechal potopiť svojho "Merimaca" na východe z kubánskeho prístavu, čím zabránil vyplávaniu španielskej flotily.

CELÉ ROZDANIE:

To ste možno vedeli, ešte snáď spočítanie zdvihov. Hlavný hráč vezme dva pikové zdvihy, tri kárové, dva srdcové a trefa. Osem. Pokým si vypracuje káro, obrana vezme dve kára, trefa, pika a srdce. Alebo dokonca niekoľko srdcí.


 

Nemáte oprávnenie pridať komentár.