Neodhaľujte sa Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
20. 11. 2011

Neodhaľujte sa

Rozdával Juh, Sever-Juh v druhej hre Výnos – pikový dolník

Juh berie prvý zdvih pikovým esom a plánuje stiahnuť tromfy a potom hrať kára. Ak by však na to išiel zhurta, prehrá.

Predpokladajme, že Juh odohrá srdcové eso, obidvaja súperi priznajú a vonku zostane len tromfový kráľ, potom začne odohrávať kára. Východ šnapne tretie káro a vráti trefovú dámu. Obrana získa tri trefové zdvihy a záväzok porazí.

"Smola", konštatuje Juh. "Záväzok by som splnil, ak by tretí tromf mal Západ, alebo ak by Východ mal tri alebo viac kár, alebo ak by Východ mal trefové eso".

Toto je všetko pravda, a môžete ho aj trochu poľutovať. Veľmi však neplačte nad jeho smolou, pretože napriek všetkému mal záväzok splniť.

SPRÁVNE HRANIE TROMFOV

Správny spôsob tromfovania je vyniesť najprv tromf zo stola. Po zobraní prvého zdvihu pikovým esom Juh vynesie malý pik a šnapne si ho na stole. Zo stola zahrá malý tromf.

Ak by Východ mohol vidieť karty svojho partnera, naskočil by srdcovým kráľom. Bez tejto znalosti si však nemôže dovoliž zahrať kráľa, lebo Západ môže mať singl eso. Ten by mu to potom mohol vyhadzovať na oči do konca života.

Východ je nútený zahrať srdcového dolníka a Juh tento zdvih lišiacky prepustí. Západ musí zobrať zdvih srdcovou dámou. A Západ nie je nebezpečný, lebo nemôže podohrať trefového kráľa. Juh neskoršie stiahne srdcového kráľa esom.

Teraz bude mať Juh dostatok času, aby na štvrté káro stola zahodil z ruky tref.

Jedna z veľkých výhod hlavného hráča je, že súperi si nemôžu navzájom vidieť karty. Toto im bráni urobiť niektoré dobré zahrania, ktoré by určite urobili, ak by mali rontgenové oči.

Túto výhodu musíte využiť a neprezrádzať hneď vaše karty v ruke. Odhaľovanie si ponechajte na vhodnejšiu príležitosť.

CELÉ ROZDANIE:



 

Nemáte oprávnenie pridať komentár.