Zápis zo zasadania P-SBZ zo dňa 19.10.2011 Tlačiť E-mail
Napísal Peter Belčák   
24. 10. 2011
Zápis zo schôdze Predsedníctva SBZ

Miesto: Bratislava, Košice, Michalovce, Nové Zámky
Dátum: streda, 19. októbra 2011
Prítomní: P. Belčák (PB), G. Hinďoš (GH), V. Belčák (VB), P. Dubnický (PD), E. Velecký (EV)
Neprítomný:

Program:
  1. Zhodnotenie Majstrovstiev SR 2011, návrh miesta a termínu Majstrovstiev SR 2012
  2. Aktivity Ministerstva školstva v oblasti informačného systému v športe
  3. Rozdelenie okruhov činností medzi členov P-SBZ
  4. Čerpanie dotácie na štátnu športovú reprezentáciu v roku 2011, plán podujatí do konca roka 2011
  5. NPC juniorskej reprezentácie
  6. SBZ ako príjemca 2% dane
  7. Diskusia k úlohám na nasledujúce obdobie.
  8. Ostatné
Závery:

1/ VB hodnotí MMS 2011 kladne z pohľadu organizačného, priestory v Sateli sú vyhovujúce pre podujatie takéhoto rozsahu, spolupráca s personálom pri riešení operatívnych požiadaviek je veľmi dobrá. Situácia, ktorá nastala hneď na začiatku súťaže družstiev, keď hráči museli dlhšie čakať na výsledky prvého kola, je mrzutá. Problém sa podarilo identifikovať a odstrániť a v ďalšom priebehu celého podujatia už k podobnému zdržaniu nedošlo. V porovnaní s minulými ročníkmi menej uspokojivá bola zahraničná účasť, prišlo k nám jedno družstvo z Ukrajiny, čo však počtom nenahradilo tohtoročný výpadok maďarských reprezentantov. Príčiny tohto výpadku nie sú jednoznačné, ale mohla sa pod ne podpísať, okrem iného, slabšia účasť slovenských hráčov na turnajoch v Maďarsku. PB zhodnotil finančnú stránku podujatia. Celkový príjem z vložného je vyše 2500 EUR, na finančných cenách sme rozdali vyše 1900 EUR. Priamo súvisiace náklady sú prenájom hracej sály za necelých 200 EUR a zabezpečenie organizácie, spolu s pohármi, plaketami, odmenou pre vedúcich jednotlivých turnajov za necelých 900 EUR. Vedľajšie výdavky, a to úhrada nákladov na cestovné a ubytovanie za žiakov a juniorov, ktorí sa zúčastnili MMS, sú 430 EUR.
P-SBZ poverilo VB rokovaním s hotelom Satel za účelom dohodnutia termínu a podmienok spolupráce pri organizácii MMS 2012. Za zabezpečenie MMS 2012 bude zodpovedný VB, pri plnení čiastočných úloh pomôže GH.

2/ PB zo širšieho pohľadu informoval o chystanom zavedení informačného systému v športe, čo je projekt MŠ SR. Jedným z cieľov projektu je zistiť, nakoľko objektívne (alarmujúce) sú trendy úbytku športovcov, kvalifikovaných trénerov, ostatných pracovníkov v jednotlivých športových zväzoch, nakoľko objektívne (alarmujúce) sú trendy výsledkov dosiahnutých na vrcholných podujatiach (OH, MS, ME) a na základe získaných údajov definovať novú stratégiu rozvoja športu, masového a aj výkonnostného, na Slovensku. Výsledkom informačného systému po jeho dokončení bude pravdepodobne aj stanovenie jasných pravidiel na poskytnutie dotácií z prostriedkov štátneho rozpočtu pre jednotlivé športové zväzy. Postup MŠ SR je v tejto fáze dosť nekoordinovaný, informácie od zväzov, vrátane SBZ, sú vyžadované duplicitne pre dve entity v gescii ministerstva školstva, len na rôznych formulároch. Aktuálne sme boli požiadaný o nahlásenie počtu klubov, ich právnych foriem, adries, webových stránok a vedúcich. Očakáva sa, že v ďalšom priebehu budú zväzy dopĺňať údaje za športovcov evidovaných v kluboch, pričom ešte nie je doriešený stav, keď športovec vykonáva športovú činnosť v klube a zároveň nie je členom národného športového zväzu.
Za komunikáciu so zástupcami MŠ SR bude naďalej zodpovedný PB.

3/ Po zvolení nových členov P-SBZ dochádza k prerozdeleniu hlavných oblastí činnosti nasledovne: PB – spolupráca so štátnymi orgánmi, KŠZ a medzinárodnými organizáciami, mládež (spolu s PD), zabezpečenie finančných potrieb pre plnenie úloh SBZ (spolu s VB); GH – vnútrozväzová činnosť, evidencia členskej základne, spracovanie zápisov; VB – organizácia podujatí na Slovensku (ligové súťaže, MMS); PD – podpora pre vznik nových klubov (spolu s VB), EV – reprezentácia, databáza (spolu s GH), web admin.

4/ PB predložil P-SBZ výšku, účel a stav čerpania dotácie poskytnutej SBZ na rok 2011. Situácia je zatiaľ uspokojivá. Podľa PB by sme mohli do konca roka 2011 z účtu SBZ poskytnúť podporu pre účasť na zahraničných podujatiach pre členov reprezentačných výberov vo výške približne 1000 EUR. EV predložil návrh rozdelenia tejto čiastky na jednotlivé súťaže a sústredenia. VB pripomenul, že účasť na podobných podujatiach musí byť hlavne na pleciach klubov, SBZ by malo finančne podporiť v prvom rade nosné podujatia (OH, MS, ME) a keďže rok 2012 bude na takéto podujatia bohatší s perspektívou vyšších výdavkov z našej strany, tak odporučil, aby sme tento rok obmedzili ďalšie výdavky na reprezentáciu do tej miery, aby sme vedeli bezpečne vyúčtovať poskytnutú dotáciu a ponechať maximum prostriedkov na využitie v budúcom roku. PD navrhol pripraviť návrh príjmov a výdavkov na štátnu reprezentáciu na rok 2012. Podľa PB príprava tohto návrhu je predčasná, lebo nepoznáme tri dôležité premenné: či bude počas hier vo Veľkej Británii poskytnuté ubytovanie zadarmo (ako v Pekingu), z ktorých letísk a či vôbec budú ponúknuté lacnejšie lety (ako v Pekingu) a ako to bude s prostriedkami na šport z rozpočtu MŠ SR (parlamentné voľby, očakávané vyššie výdavky na olympijské športy v budúcom roku). GH navrhol, aby o tejto téme P-SBZ ďalej diskutovalo počas prvoligového sústredenie v Bratislave.

5/ Ján Tomčáni sa rozhodol nepokračovať ako kapitán mládežníckej reprezentácie. Svoje rozhodnutie podložil argumentmi a zároveň doplnil analýzu prípravy jednotlivých párov, ktoré by pre žiacku a mládežnícku vekovú kategóriu prichádzali do úvahy. PB hodnotí spoluprácu s J. Tomčánim ako veľmi korektnú a je na škodu (hlavne pre mladých), že sme nedokázali plne využiť odborné a časové možnosti kapitána pre zlepšenie výkonnosti mladých hráčov. P-SBZ vzalo rozhodnutie J. Tomčániho na vedomie a poverilo PB, aby sa mu za prácu odvedenú počas uplynulého obdobia poďakoval a požiadal ho o odovzdanie rozborov a celkového pohľadu na problematiku mládežníckej reprezentácie zvolenému nástupcovi.
Na základe hlasovania sa novým nehrajúcim kapitánom zodpovedným za mládežnícku reprezentáciu stal Róbert Lukoťka (5x ZA).

6/ PB informoval, že počas rokov 2010 a 2011 boli príjmy SBZ z asignačnej dane vyše 1000 EUR, čo je viac ako počas predchádzajúcich rokov. Paradoxne počas týchto dvoch rokov subjektom na poukázanie 2%-nej dane boli aj michalovský klub a NBC, čo určite odčerpalo z možnosti získať ešte viac prostriedkov. Takto získané prostriedky sú prednostne použité na preplatenie nákladov na dopravu a ubytovanie mládeže počas podujatí na Slovensku (Karpatský pohár, VC Košíc, MMS Poprad).
P-SBZ na základe uvedených skutočností poverilo PB vykonaním potrebných úkonov, aby SBZ aj ďalší rok bol zaradený medzi príjemcov 2%-nej dane.

7/ Dokončenie ligových súťaží 2011 – VB vyjadril spokojnosť s tým, že sa nakoniec podarilo zabezpečiť dôstojné priestory pre prvoligové a aj druholigové (v západnej konferencii) sústredenie v bratislavskom Doprastave. PD sa opýtal, ako je to s vhodnosťou termínu druhej ligy, kde VB reagoval, že zverejnený termín je ten, na ktorom sa dokázal dohodnúť so všetkými piatimi kapitánmi. Ak následne má niektorý z kapitánov problém s účasťou niektorého člena družstva, tak to musí riešiť kapitán doplnením súpisky, otváranie termínu s prípadnou jeho zmenou, ktorá bude mať dopad na všetkých ostatných hráčov a ich plánovaný program, už neprichádza do úvahy.
P-SBZ poverilo VB pripraviť na základe skúseností z prebiehajúceho ročníka a zaslaných pripomienok návrh aktualizovaných propozícií na rok 2012 a začiatkom decembra 2011 ho predložiť členom P-SBZ na diskusiu.

8.1/ EV predložil v mene klasifikačnej komisie návrh, aby SBZ prideľoval a evidoval majstrovské body iba členom SBZ so zaplateným členským príspevkom v danom roku. P-SBZ predložený návrh schválilo (5x ZA) a poverilo EV vykonaním príslušných úprav v klasifikačnom poriadku tak, aby táto zmena mohla začať platiť od 1. januára 2012.

8.2/ P-SBZ poverilo všetkých členov obrátiť sa na svoje kluby so žiadosťou o dodanie termínov konania významných klubových súťaží, kde počítajú s účasťou hráčov z iných miest alebo aj zo zahraničia a termínov konania súťaží v zahraničí, kde plánujú účasť svojich členov. Tento spoločný výstup bude podkladom pre spracovanie návrhu kalendára podujatí, ktorý by mal byť umiestnený a dopĺňaný na stránke SBZ. Zodpovedným za obsahovú a technickú stránku návrhu termínového kalendára sú EV a PB.

8.3/ EV predložil návrh na spracovanie súťažného poriadku SBZ, ktorý by predložil P-SBZ niekedy na jar 2012 s tým, že celý dokument by mohol byť v P-SBZ odsúhlasený do 30. 6. 2012. PB sľúbil, že pošle EV preklad súťažného poriadku ČBS, ktorý môže byť východiskom pre spracovanie slovenského súťažného poriadku.

8.4/ EV navrhol, aby interná komunikácia, ktorá sa týka P-SBZ, prebiehala v cielene na tento účel zriadenej diskusnej skupine. Vysvetlil výhody riešenia a potvrdil, že osobne má s touto formou dobré skúsenosti. Ostatní členovia P-SBZ súhlasili s tým, že si túto formu komunikácie vyskúšajú a po nejakom čase sa k tejto otázke vrátia a vyhodnotia ju.

8.5/ P-SBZ odsúhlasilo, že popri úlohách, ktoré budú členovia riešiť operatívne, sa bude P-SBZ schádzať pravidelne a že dňom konania schôdze bude streda (5x ZA). Najbližšia schôdza bude začiatkom decembra 2011.

V Bratislave, 20. októbra 2011

 

Nemáte oprávnenie pridať komentár.