Netreba hľadať dámu Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
04. 09. 2011

Netreba hľadať dámu

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre Výnos – kárová dáma

Ako sa rozdanie hralo: Juh vzal prvý zdvih károvým esom, stiahol dve kolá tromfov, tromfy boli 2-1, potom si odohral trefové eso. Potom vyniesol tref a impasoval na stole dolníkom. Východ vzal zdvih trefovou dámou a vrátil tref ku kráľovi stola.

Teraz hlavný hráč chvíľu uvažoval, ale nemal šťastie. Musel načať piky a súperi vzali tri pikové zdvihy. Bez jednej.

Juh sa sťažoval na smolu. Všetci súhlasili, že ak by sedel trefový impas, záväzok by splnil.

NEBOLO TREBA HĽADAŤ TREFOVÚ DÁMU

Keď máte vo farbe na stole Qxx(x) a v ruke Jx(x) alebo naopak, je pre vás výhodné, ak túto farbu načnú súperi. Vtedy v nej odovzdáte len dva zdvihy. Nedá sa to docieliť aj v tomto prípade?

Už viete, ako donútiť súperov, aby vám rozohrali piky?

Po vytromfovaní si šnapnete na stole káro, odohráte si eso a kráľa v trefoch a zahráte tretí tref!

Bez ohľadu na to, ktorý súper zoberie zdvih trefovou dámou, musí vám rozohrať piky, pretože jeho iná možnosť je iba zahrať vám do dvojitej šikeny. Záväzok plníte na 100%, pretože v každom prípade odovzdáte len dva pikové zdvihy.

Ak by hlavný hráč urobil trefový impas a ten by sedel, stále ešte bude musieť odovzdať tri pikové zdvihy. To nie je o nič lepšie, než odovzdať trefový zdvih a stratiť len dva pikové zdvihy. Ak však trefový impas nesedí, padá.

Určite je lepšie hrať na 100% šancu než na 50% šancu.

CELÉ ROZDANIE:


 

Nemáte oprávnenie pridať komentár.