Obrana taktikou hlavného hráča Tlačiť E-mail
Napísal Pavel Mokráň   
21. 08. 2011

Obrana taktikou hlavného hráča

Rozdával Juh, obidve strany v druhej hre Výnos – piková osmička

Ako sa rozdanie hralo: Východ entuziasticky vzal prvý zdvih pikovým esom a vrátil pik ku kráľovi stola. Hlavný hráč vyniesol zo stola srdce a dámu Juhu prebil Západ srdcovým esom.

Západ vrátil svoj posledný pik k dolníkovi Juhu. Hlavný hráč prešiel na stôl srdcom a skúsil trefový impas, Západ vzal zdvih kráľom. Západ už teraz nemal piky, a akýkoľvek iný návrat už poskytuje hlavnému hráčovi deväť zdvihov: dva pikové zdvihy, dva srdcové zdvihy, jeden kárový zdvih a štyri trefové zdvihy.

Kľúčové zahranie prišlo v prvom zdvihu, keď Východ premárnil šancu správne zahrať, tak ako by hral v roli hlavného hráča aj so zaviazanými očami. Východ nesmie zobrať prvý a druhý pikový zdvih.

SIGNALIZUJE ŽELANIE POKRAČOVAŤ VO FARBE

Východ nemá vedľajší vstup, preto šanca urobiť tri pikové zdvihy závisí na spolupráci partnera, ktorý očividne zahral do vašej farby. Ak markujete klasicky, namiesto zobrania prvého zdvihu markujete pikovou deviatkou, čím povzbudíte partnera, aby pokračoval v pikoch.

Hlavný hráč vyrazí srdcové eso a Západ nesie ďalší pik. Pridávate päťku, opäť najvyššiu kartu, akú môžete postrádať.

Hlavný hráč musí skúsiť trefový impas. Západ berie zdvih kráľom a vynáša svoj posledný pik. Beriete pikovým esom a porážate záväzok trojkou a dvojkou pikovou, ktoré vám už "vyrástli".

Správne zahranie je veľmi jednoduché, chce to však trochu uvažovať.

Všetky zahrania, ktoré používate ako hlavný hráč, máte k dispozícii aj ako obrancovia. Je ich ťažšie vidieť, a tiež partner musí spolupracovať, ale samotné zahranie je úplne rovnaké.

CELÉ ROZDANIE:


 

Nemáte oprávnenie pridať komentár.